2005年8月18日星期四

我的軍旅生涯



我的軍旅生涯

旅行返港,公司不太忙顯得有點清閒,靜下來就想起往事,其中一件經常令小弟回味又自豪(自豪而家想玩都冇),係少年(家陣都係少年)時(10年前)做過參加過義勇軍,正確來說是「皇家香港軍團(義勇軍)」又稱「老防(防衛軍)」(很黑社會的叫法),自從一次大戰就成立,二次大戰保衛過香港、打過日本仔,能夠參加到最後一屆,雖然只是夠年齡當Junior Boy少年領袖團(10年前都係得十幾歲)但已相當榮幸(同過鄧梓豐一車),參加軍團除了學習軍事技巧、紀律外,仲認識了英國的軍事制度、文化(可謂重點),更因而愛上飲奶茶(軍團大量供應),響度除了回憶往事外,更要清楚說明「我參加唔係赤柬,係保衛過香港、捉過I.I.的義勇軍」(一些無聊四經常話赤柬,激死!)。

入隊:

小學年代,電視上依然有「請加入皇家香港軍團」的TVC,初中時代見報紙上有「義勇軍少年領袖團」的相關介紹,已經好想加入,後來見電視(唔知點解係)「婦女新知」(激死)又介紹,自已一個就膽粗粗由大埔老家去到跑馬地體育路的義勇軍總部(現已成為馬會總部)填表加入。
記得加入前要經體能測試,好簡單,就在跑馬地馬場內的運動場跑兩個圈(又好似係千二米),當日著了帆船鞋(當年興)、鬆身老牛,幸好當年少肥肉、跑得快,順利過關(好像唔覺有人唔過關),其後收到信(政府公函面頭仲有軍團印,信件一律冇中文又相當英式!),正式收了小弟,對加入軍團的第一日印像已不太深,記得取得一身制服(Jungle Hat、Beret、迷彩上衫、綠色軍褲、軍Boot、PT uniform)(條褲唔多?身)其後又有集隊(小弟編入了4 Troop),而且第一個受罰的係小弟,只因多咀講多兩句,就立即做了五下掌上壓,此事就成為第一日加入義勇軍最深的印像。

軍事技巧:

雖然,加入的只是少年領袖團(一般周未練習),但已學習得不少軍事技巧,可惜冇格鬥同自由搏擊,唔係真係打得。

英式步操:「By the front quick March」...起初星期日到跑馬地,就是學習步操,記得要避開操場內的泊車位又或操到差不多走出馬路,但英式步操整齊,亦比大陸的俄式好看得多,後來入營期間(西貢、粉嶺、石崗、昂船洲),都跟了英籍教官學步操及槍操,雖苦但亦得益不少。

射擊:只試過兩次的實戰射擊,分別在跑馬地總部及石崗軍營,當時採用的L1A1(FN FAL)步槍,重達11磅(M16相信得一半),而且為免受傷Junior Boy都只用改了.22的L1A1,有頑皮的師兄可能見.22不是味兒(原是7.62大口徑),竟然用上近連發的速度(只能點發)射光子彈,相當相當搞笑。(一次在總部需持槍跑上天台的靶場,幻像是好型之際,竟然發生PK事件...此乃後話)。

無線電:一般的無線電技巧,例如「Hello XXX , This is YYY。」,亦試過背上真正的軍用電台,記住「Roger Out」係完結用,唔好下下「Roger」。

遠足:雖然只是採用了愛丁堡公爵獎勵計劃的行山項目,但一班Junior Boy依然要一身戎裝上陣,試過在海下灣有蟹入了營(嚇得我)、在港島跑一邊是引水道一邊是因大霧而不見底的山坡、仲有可能智障(外型有點似)的同Troop少年,唔知點解可引到整個飯兜是黑蟻,好在每人一個兜煮自己的食物。

坐直升機:雖然唔洗點學,但都穿上壓縮氣充氣的救生衣,石崗機場的機師都算唔話得,將大開機門的直升機飛到打側,另一次則由中環坐直升機到西貢露營,相當爽!

攻擊隊型:實習中只有一次,由師兄帶領下一次平原上箭型的進攻,可惜組合得不太成功。

攀石:於港島學校練習,只得一次。

絕對服從:唔算是甚麼技巧,但比以上要學的來得重要,由此亦學得先安靜聆聽、守紀律,亦因此覺得香港人太自由了,將個人自由無限擴大而影響別人的自由(此又乃後話)。

擦鞋:真正的擦鞋,「老防」的軍Boot鞋頭要擦得如鏡面(我總做不到),幸好有師兄加同Troop兄弟教路,起初以鞋油轉圈打底,再以火機燒溶鞋油(輕輕的),最後以濕水的布輕擦、打圈,照計唔鏡面都有光澤的。

實在是太多的開心回憶,唔洗錢有野學、有野玩,仲有大碌炮搞笑(同Troop兄弟),仲有得玩就好! (當年的兄弟見字請回)

依然健在的軍團會所:http://www.rhkr.org/crhkr/